dr. Slavko Gaber
85. Vanekov večer
Dr. Slavko Gaber, sociolog, aktiven politik v osamosvojitvenem obdobju (bil je tudi podpredsednik LDS) in univerzitetni učitelj; doktoriral je na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani, je izr. profesor na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani. Bil je večkratni poslanec Državnega zbora RS. Kot štirikratni minister za šolstvo, znanost in šport v prvem poosamosvojitvenem obdobju RS je izjemno uspešno povezoval svoje lastne pedagoške izkušnje na srednješolski in visokošolski ravni, znanstveno raziskovalno delovanje in široko, sociološko in politično razumevanje izjemne razvojne vloge in pomena vzgoje in izobraževanja ter šolskega sistema.
Dr. Slavko Gaber nedvomno sodi med najboljše poznavalce našega šolskega sistema in kritične ocenjevalce stanja, ki pa se s svojimi razmišljanji in predlogi tudi aktivno vključuje v razprave o potrebnem, razvojno usmerjenem izboljševanju vzgojno-izobraževalnega sistema. Skupaj s somišljeniki je konec januarja 2024 pripravil obširen dokument (Partnerstvo za kakovosten in pravičen vzgojno-izobraževalni sistem), ki naj bi postavljal temelje za sistemski premislek o prihodnosti slovenskega izobraževanja. Gre za alternativno različico »vladnega« nacionalnega programa vzgoje in izobraževanja. Dr. Gaber poudarja, da so »razmere težje kot v zdravstvu. Moramo se zavedati, da v šolah ni čakalnih vrst, otroci so v razredu vsak dan, potrebujejo učitelja." Prvi predsednik RS Milan Kučan je temu pred kratkim pritrdil, rekoč, da je »trenutno zdravstvo res najbolj aktualno, ker ima to področje učinek na vse državljane, vendar je z vidika dolgoročne perspektive države in naroda izobraževanje, torej polje šolstva tisto, čemur bi ta vlada morala posvečati največ pozornosti…Zadnji minister, ki je obvladoval šolstvo in vnesel kvalitativne spremembe, je bil Slavko Gaber. Po njemu nismo imeli dobrega ministra za izobraževanje« (Večer, 28. september 2024).
Marjan Šiftar,
predsednik uprave Ustanove dr. Šiftarjeva fundacija